Co czeka Polskê w najbli¿szych latach je¶li chodzi o jej rozwój? Co prawda, wiêkszo¶æ rz±dowych decyzji dotycz±cych gospodarki zapadnie prawdopodobnie ju¿ po tegorocznych wyborach samorz±dowych i wyborach do europarlamentu, ale ju¿ dzi¶ mo¿na odnotowaæ pewne niepokoj±ce sygna³y. Jak choæby ten o mianowaniu Macieja Laska wiceministrem infrastruktury i pe³nomocnikiem rz±du ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lasek da³ siê poznaæ jako zagorza³y przeciwnik tej inwestycji (no bo, po co nam CPK, skoro jest lotnisko w Berlinie – jak stwierdzi³ kiedy¶ jeden z prominentnych polityków PO). Niepokoiæ mo¿e te¿ wyj±tkowa przychylno¶æ minister klimatu i ¶rodowiska Pauliny Hennig-Kloski dla firmowanej przez niemieckich „ekologów” koncepcji uczynienia z obszaru uj¶cia Odry rezerwatu przyrody, a nawet parku narodowego. To by³by wyrok dla polskich planów uczynienia z tej rzeki kana³u transportowego, którego zwieñczeniem by³by terminal kontenerowy w ¦winouj¶ciu. A rozbudowa tego portu od lat jest sol± w oku w³adz niemieckich. Tyle, ¿e te same w³adze nie widz± problemu w rozbudowie w³asnych portów. Pod koniec ubieg³ego roku tamtejsza federalna agencja nieruchomo¶ci og³osi³a przetarg na powiêkszenie przestrzeni magazynowej ³adunków ciê¿kich w Rostocku i jednoczesn± rozbudowê tamtejszego nabrze¿a. Planowana inwestycja ma kosztowaæ oko³o 250 milionów euro. Byæ mo¿e, który¶ z polityków rz±dz±cej u nas koalicji za chwilê zapyta: I po co rozwijaæ potencja³ portu Szczecin – ¦winouj¶cie, skoro jest przecie¿ port w Rostocku?
A mo¿e jestem przewra¿liwiony? Mo¿e siê mylê? Zobaczymy.
Jan L. Franczyk
· Napisane przez Administrator
dnia January 13 2024
1012 czytañ ·
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".