Czas Wielkiej Nocy. Najwa¿niejsze ¶wiêto dla wszystkich chrze¶cijan - bo, jak mówi³ ¶w. Pawe³, pró¿na by³aby nasza wiara, gdyby nie by³o zmartwychwstania. W latach siedemdziesi±tych ubieg³ego wieku Joseph Ratzinger, wówczas kardyna³ i profesor teologii, a dzi¶ papie¿ Benedykt XVI, napisa³: „Bóg jest Bogiem ¿yj±cych, który swe stworzenie, cz³owieka, wzywa indywidualnym imieniem; dlatego cz³owiek nie ginie w nico¶ci. (…) Chrystus jest Drzewem ¯ycia, z którego cz³owiek otrzymuje chleb nie¶miertelno¶ci. (…) Bóg sam nie jest „atomem”, ale odniesieniem: jest mi³o¶ci± i dlatego jest ¿yciem. St±d i na mi³o¶æ ludzk± pada blask tajemnicy wieczno¶ci”.
Takie spojrzenie na wieczno¶æ by³o i jest „g³upstwem” dla wielu my¶licieli. Taka wiara by³a trudna do zaakceptowania ju¿ dla Greków, do których przemawia³ aposto³ Pawe³. A przecie¿ nasze my¶lenie nie decyduje o tym, czy co¶ jest. Mo¿emy my¶leæ, ¿e po ¶mierci nie ma nic, ale nasze my¶lenie nie tworzy rzeczywisto¶ci. Rzeczywisto¶æ tworzy Bóg. Niezale¿nie od tego, czy w niego wierzymy, czy nie.
Szukaj±c odpowiedzi na pytanie: czy ¶mieræ jest definitywnym koñcem? - mo¿emy oprzeæ siê na naszym ograniczonym poznaniu, ale mo¿emy te¿ zaufaæ Temu, który w³asnym ¿yciem po¶wiadczy³ istnienie mi³o¶ci, która nie ma granic – mi³o¶ci a¿ po krzy¿. Mo¿emy wybieraæ. Jeste¶my wolni.
Jan L. FRANCZYK
· Napisane przez Administrator
dnia April 14 2006
1541 czytañ ·
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".