Tradycyjnie jak co roku, w Niedzielê Palmow± w Arce Pana odby³ siê konkurs na najpiêkniejsz± i najd³u¿sz± samodzielnie zrobion± palmê. Na Mszy ¶w. dla dzieci o 12.30 przed o³tarzem wyrós³ barwny las bibu³owych palm, ozdobionych ga³±zkami wierzby, która jest symbolem zmartwychwstania i nie¶miertelno¶ci duszy, bukszpanem, baziami, wrzosem, wst±¿kami i sztucznymi kwiatami. W procesji naliczyli¶my ponad setkê palm zrobionych samodzielnie. Dzieci podkre¶la³y, ¿e wykona³y je wspólnie z dziadkami i rodzicami. Nagrody g³ówne przyznano Julii Strykowskiej, Justynie Gaudyn, Gabrysi Wójcik i Kubie Wa¶niewskiemu. Nad przebiegiem konkursu czuwa³ prowadz±cy w Arce Pana misje ¶wiête o. Tomasz ze Zgromadzenia Oblatów wraz z siostrami s³u¿ebniczkami dêbickimi.
(mm)
Jak wygl±da kopiec- wiedz± wszyscy, po co i komu s³u¿y³ - ju¿ nie koniecznie. Nad Krakowem króluje ich kilka. Ka¿dy ma swojego „patrona” – Wandê, Ko¶ciuszkê, Pi³sudskiego. Dla mieszkañców Nowej Huty szczególnie bliski jest kopiec Wandy, jeden z najbardziej tajemniczych zabytków, kryj±cy w swym wnêtrzu niezbadane dot±d tajemnice. Jednak w kontek¶cie, nadchodz±cej szybkimi krokami Rêkawki, w centrum uwagi Krakowian znajdzie siê kopiec Krakusa, usytuowany na prawym brzegu Wis³y, w dzielnicy zwanej Podgórzem.
Oba kopce nowohucki i podgórski, pomimo i¿ le¿± w ró¿nych czê¶ciach Krakowa, bardzo wiele ³±czy. Po pierwsze oba zosta³y usypane w podobnym przedziale czasowym, oko³o 800 r. n. e. Drugie podobieñstwo wynika z przypisanego im nazewnictwa. Wedle podania kopiec Krakusa wzniesiono na cze¶æ legendarnego w³adcy Kraka, za¶ kopiec Wandy mia³ upamiêtniaæ jego bohatersk± córkê. A zatem kopce wi±¿± „koligacje rodzinne”. Ponadto bli¼niacze obiekty tworz± pewnego rodzaju obserwatorium. By³y uznawane przez ludzi ¶redniowiecza za swoiste „axis mundi”, czyli centralny punkt obserwacyjny otaczaj±cego ¶wiata. Ulokowane przy silnych o¶rodkach w³adzy, kopce prawdopodobnie nie stanowi± miejsca spoczynku wa¿nych cz³onków spo³eczno¶ci, a jedynie funkcjê symboliczn±, zadaniem której by³a demonstracja potêgi w³adcy.
Na co dzieñ te krakowskie usypiska nie s± szczególnie oblegane przez zwiedzaj±cych. Jednak¿e raz do roku kopiec Krakusa prze¿ywa istny najazd t³umów spiesz±cych na ¶wiêto Rêkawki. Obecnie nazwa Rêkawki jest u¿ywana jako okre¶lenie zwyczajowego odpustu, odbywaj±cego siê w pobli¿u kopca, we wtorek po ¶wiêtach wielkanocnych. Niegdy¶ termin ten wi±zano z kopcem, który lud usypywa³ jakoby nosz±c ziemiê w rêkawach. Wzmianki o takim pochodzeniu znaczenia tego pojêcia, mo¿na znale¼æ w przekazie Piotra Hiacynta Pruszcza, mówi±cym, i¿ „jest tu nie daleko grób Krakusa (…) nazywany Rêkawk±, dla tego i¿ ludzie z nabo¿eñstwa pogañskiego rêkawami nanie¶li ziemiê”.
Pierwotnie ¶wiêto Rêkawki nawi±zywa³o do pogañskich obchodów wiosennych Dziadów i by³o rodzajem pogrzebowej stypy. Wówczas pod kopcem urz±dzano biesiady ku czci zmar³ych, za¶ resztki po¿ywienia rozdawano najubo¿szym. Zwyczaj dzielenia siê z biedot± kultywowany by³ równie¿ po nadej¶ciu chrze¶cijañstwa. Ka¿dego roku krakowscy mieszczanie w czas ¶wi±tecznego odpustu zrzucali ze wzgórza s³odycze, owoce i monety, natomiast staj±cy u podnó¿a ¿acy, dzieci i biedacy, szybko je zbierali. Kres tej tradycji po³o¿y³y w³adze austriackie, które w 1897 roku zakaza³y zrzucania jedzenia z góry i obchodów tego¿ ¶wiêta.
Obecnie Rêkawka przybra³a formê stylizowanego ¶redniowiecznego festynu, któremu towarzysz± ró¿nego rodzaju konkursy, gry i zabawy, a tak¿e pokazy pojedynków rycerskich. Od 2001 roku, kiedy ¶wiêto zosta³o wznowione przez Dom Kultury "Podgórze”, na jego obchodach gromadz± siê przybyli wyj±tkowi go¶cie - ¶redniowieczni woje oraz liczni rzemie¶lnicy. Swój udzia³ w ¶wiêcie ma równie¿ krakowskie Muzeum Archeologiczne. Pracownicy tej placówki pojawi± siê na tegorocznych obchodach Rêkawki. Specjalnie na tê okazjê placówka Muzeum Archeologicznego przygotowa³a szereg rozmaitych atrakcji, zarówno dla najm³odszych, jak i starszych uczestników festynu. Nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko zaprosiæ wszystkich czytelników na tegoroczne uroczysto¶ci Rêkawki, które odbêd± siê 10 kwietnia. A zatem przenie¶my siê na ten jeden szczególny dzieñ z kopca Wandy na kopiec Krakusa.
Anna Kolasa
Druga edycja projektu „Ogrody Nowej Huty” – OGRODOWA WIOSNA
Na jednego mieszkañca Krakowa przypada 60 m. kwadratowych zieleni. W mie¶cie istniej± 42 parki. Najwiêkszym - s± krakowskie B³onia. Miasto nie ma jednak strategii gospodarowania zieleni±, taki program dopiero powstaje.Problem ten jest mniej widoczny w starszych osiedlach Nowej Huty, gdzie kszta³t terenów zielonych projektowany by³ wspólnie z budynkami mieszkalnymi. Gorzej jest w osiedlach m³odszych i podmiejskich, gdzie o „wspólne” zapuszczone skwery czy trawniki nie dba nikt.
- Dobrze, ¿e z roku na rok jest coraz wiêcej tradycyjnych strojów – skomentowa³ obecno¶æ na mszy Niedzieli Palmowej przedstawicieli Stowarzyszenia Przyjació³ £uczanowic w barwnych strojach krakowskich, ks. Andrzej Kott, proboszcz parafii w Ruszczy.
Po mszy odby³ siê doroczny parafialny konkurs palm wykonanych przez dzieci, z niema³ym wk³adem ich rodziców. W tym roku zwyciê¿y³a przesz³o siedmiometrowa palma Kasi i Tomka Sendorów z Przylasku Rusieckiego, którzy wspólnie z rodzicami nie byli w stanie utrzymaæ jej na silnym wietrze. Kolejne miejsca zajê³y palmy zrobione przez rodziny G³±bów i Kaliszów, równie¿ z Przylasku Rusieckiego. Mali uczestnicy konkursu otrzymali pami±tkowe dyplomy i… pe³ne gar¶ci cukierków. Z wysokiej skarpy, na której wzniesiono gotycki ko¶ció³ ¶w. Grzegorza, widaæ kominy i wielkie piece kombinatu metalurgicznego.
- Nasze palmy by³y mniejsze, ale ³adne – chwali³y siê przedstawicielki £uczanowic. Du¿e wra¿enie robi³y zw³aszcza miniaturowe bibu³kowe kwiaty Teresy Kot. Piêkne maki, margerytki, b³awatki, magnolie, krokusy i irysy, wykonane tak precyzyjnie, ¿e mog³yby zostaæ wziête za naturalne, zdobi³y palmê, która otrzyma³a wyró¿nienie. Przy jej wykonaniu pracowa³y Danuta Gawlik, Barbara Wójcik, Anna Wieczorek, Helena Kotarska, Maria Radoszek, Ma³gorzata Pulchny, Maria Kwater, Aneta Piotrowska, Marianna Luty, Agnieszka Roch, Beata Kotarska, Joanna Ziêba oraz Maciek Karolczyk. (lew) oprac. (mp)
Z ko¶cio³a przy Bulwarowej do bazyliki w Mogile – NOWOHUCKA DROGA KRZY¯OWA
Pomimo zimna (by³o ok. 4 stopnie Celsjusza) t³um wiernych, przeszed³ w niedzielny wieczór, 1 kwietnia, w VI Nowohuckiej Drodze Krzy¿owej ulicami Bulwarow± i Klasztorn± (z ko¶cio³a M. B. Pocieszenia do bazyliki Krzy¿a ¦wiêtego w Mogile). Du¿ych rozmiarów krzy¿ nie¶li przedstawiciele ró¿nych grup: studenci, wyk³adowcy, nauczyciele, m³odzie¿ oazowa, radni Miasta i nowohuckich Dzielnic, pracownicy Szpitala im. ¯eromskiego i reprezentanci szkó³ prowadzonych przez pallotynów i salezjanów z terenu Nowej Huty. Droga Krzy¿owa rozpoczê³a siê o godz. 19.00 a zakoñczy³a po godz. 21.00.
(f)
16 marca w Dzienniku Urzêdowym Województwa Ma³opolskiego ukaza³a siê uchwa³a Rady Miasta Krakowa, na mocy której zmieni siê taryfa biletowa komunikacji miejskiej w Krakowie. Oznacza to, ¿e od 16 kwietnia 2012 r. krakowianie bêd± musieli kasowaæ bilety kupione wed³ug nowego cennika.
Jak wykorzystaæ bilety o nieaktualnej cenie? Pasa¿erowie, którzy posiadaj± zapas biletów do kasowania o nieaktualnej cenie bêd± mogli zakupiæ stosowne dop³aty (0,10 z³ lub 0,20 z³) lub wymieniæ na inne bilety do kasowania, wybrane z aktualnej oferty taryfowej, z mo¿liwo¶ci± dop³aty, w terminie do 3 miesiêcy od dnia wej¶cia w ¿ycie uchwa³y. I tak np. podstawowy bilet jednorazowy (lub 30-minutowy) do jazdy miejskiej (strefa I) podro¿eje do 3,20 z³, ulgowy do 1,60 z³.
„Bociani±tko”, czyli… OKNO ¯YCIA W SZPITALU ¯EROMSKIEGO
W Szpitalu im. S. ¯eromskiego przy Oddziale Ginekologiczno-Po³o¿niczym i Oddziale Noworodkowym funkcjonuje ,,Okno ¯ycia”. Jest to pierwsze w Ma³opolsce i trzecie w kraju przyszpitalne ,,Okno ¯ycia, które pracownicy nazwali ,,Bociani±tkiem”.
,,Okno ¯ycia”, to miejsce gdzie matka mo¿e anonimowo i bezpiecznie pozostawiæ nowo narodzone dziecko. - Dotkniêta nieszczê¶ciem kobieta, która nie chce lub nie mo¿e wychowywaæ dziecka, bêdzie mia³a pewno¶æ, i¿ zostanie ono otoczone nasz± szczególn± czu³o¶ci± i trosk±. Zapewniamy profesjonaln± opiekê neonatologiczn± i pediatryczn± oraz nowoczesn± bazê diagnostyczno-laboratoryjn±. Szyby piaskowe gwarantuj± pe³n± dyskrecjê, a zabezpieczenie specjalistycznej aparatury sygnalizacyjnej pozwala na natychmiastowe przejêcie przez personel medyczny noworodka. Zosta³a opracowana te¿ procedura medyczna precyzuj±ca dzia³ania formalno-prawne personelu medycznego w tym zakresie – powiedzia³ nam Leszek Gora, rzecznik prasowy szpitala.
Ostatnia inicjatywa dyrekcji Szpitala wpisuje siê we wcze¶niejsze osi±gniêcia placówki: otwarcie w roku 2002 pierwszego w Ma³opolsce i pracuj±cego w systemie ,,rooming in” traktu porodowego ,,Bocianówka”, uzyskanie w roku 2003 pierwszego w Krakowie certyfikatu ,,Szpital Przyjazny Dziecku” WHO/UNICEF oraz uhonorowanie w roku 2006 po³o¿nych w ogólnopolskim plebiscycie tytu³ami ,,Anio³a Roku”.
Nowohuckie „Okno ¯ycia” kosztowa³o ok. 10 tys. z³. Sfinansowali je sponsorzy.
(f)
Budynek kultowego niegdy¶ kina „¦wit”, które dzia³a³o w latach 1957–2002, przez ostatnie lata pe³ni³ rolê „szmateksu”, czyli sklepu z ubraniami na wagê. Spó³ka Apollo Film, do której nale¿y budynek, postanowi³a przywróciæ blask temu obiektowi, zachowuj±c jednocze¶nie op³acalno¶æ inwestycji. Na parterze planowane jest powstanie sklepu i utworzenie dodatkowego stropu na sali, która zostanie dodatkowo podzielona i wykorzystana tak¿e na fitness. Dawna sala kinowa na piêtrze zostanie przekszta³cona na Filmow± Cafe, podobn± do tej z kina „Kijów” z centrum miasta. Bêdzie mo¿na m.in. ogl±daæ filmy o Nowej Hucie z ta¶my 16 mm. Rozwa¿ane jest utworzenie kina plenerowego. Wkrótce maj± zacz±æ siê prace renowacyjne obiektu i terenu przyleg³ego. Zostan± te¿ zainstalowane usprawnienia dla niepe³nosprawnych (winda). Inwestycja jest szacowana na 6 mln z³ i odnowiony budynek ma byæ oddany do lutego 2013 r.
(mp)
Wystawê „Rze¼by w drewnie” Jana Chmielka mo¿na ogl±daæ w Nowohuckim Centrum Kultury do 15 kwietnia br. Artysta, urodzony w Krakowie w 1945 roku, jest absolwentem Pañstwowego Liceum Technik Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem, wieloletnim nauczycielem w XII Liceum Ogólnokszta³c±cym, a obecnie pokazuje swoje prace o tematyce sakralnej na wystawie zatytu³owanej „Cierpienie”.
Na wystawie mo¿na obejrzeæ wiele wizerunków Chrystusa. Jego mêka ukazana jest w ró¿nych ods³onach. Liczne rze¼by przedstawiaj± Jezusa na krzy¿u: niektóre z du¿ym realizmem ukazuj± ca³± postaæ Ukrzy¿owanego, inne z przejmuj±c± ekspresj± oddaj± skamienia³e w cierpieniu, pomarszczone oblicze, z ciê¿kimi powiekami. Jezus pojawia siê równie¿ jako wyszydzony – w cieniowej koronie, z trzcin±, naznaczony bólem.
Postacie ciosane s± przewa¿nie w drewnie lipowym. Czasem surowy klocek – jak mówi artysta – niczego nie podpowiada, ale niekiedy kszta³t drewna sugeruje co¶ konkretnego. W wypadku niezwyk³ej rze¼by przedstawiaj±cej Chrystusa rozerwanego sam kszta³t deski narzuca³ rozwi±zanie. Na tej g³êbokiej p³askorze¼bie odrealniona postaæ Ukrzy¿owanego, zdaje siê wspieraæ na drewnianym obrysie, w który jest wpisana. Chrystus, choæ jeszcze uwiêziony miêdzy drewnianymi belkami, ju¿ siê wyrywa wzwy¿, wy³ania siê z matni ¶mierci, jeszcze naznaczony mêk±, a ju¿ zapowiadaj±cy Zmartwychwstanie. Uk³adaj±ca siê w kszta³t litery V kompozycja jest symbolicznym obrazem zwyciêstwa nad ¶mierci±.
Z rze¼b i p³askorze¼b Jana Chmielka patrz± na nas surowe i spokojne twarze ¶wiêtych, niekiedy zadumane, czê¶ciej zastyg³e w bólu. Chrystus i Maria maj± bardzo ludzkie oblicza na ogó³ o smutnych rysach. W sugestywnej ekspresji postaci – ich twarzy i gestów jest przejmuj±ca prawda o samotno¶ci, o cierpieniu i godnym jego przyjmowaniu. Wyciosane w drewnie wizerunki wpisuj± siê w d³ug± i dobr± tradycjê m±drej sztuki sakralnej, która mówi o najwa¿niejszych sprawach ¿ycia i ¶mierci oraz siêga do religijnych wyja¶nieñ tego, co nie ma ³atwego wyt³umaczenia.
Pytany o pocz±tki pracy artystycznej Jan Chmielek mówi o swoich nauczycielach ze Szko³y Kenara, zw³aszcza o wp³ywie, jaki wywar³ na kszta³towanie siê jego talentu Antoni Rz±sa – znany mieszkañcom Nowej Huty m. in. ze swoich ekspresyjnych piet znajduj±cych siê w korytarzu przed wej¶ciem do kaplicy pojednania Arki Pana.
Rze¼by Jana Chmielka wielokrotnie by³y prezentowane na wystawach zbiorowych i indywidualnych.
(f)
Na fundamencie Krzy¿a. Historia Ko¶cio³a w Nowej Hucie
27 kwietnia 2012 r. Muzeum Historyczne Miasta Krakowa oddzia³ Dzieje Nowej Huty, pod patronatem Rady Miasta Krakowa, „G³osu-Tygodnika Nowohuckiego”, parafii Naj¶wiêtszego Serca Pana Jezusa w Krakowie oraz re¿ysera Jerzego Ridana, organizuje tradycyjny konkurs dla m³odzie¿y szkó³ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zwi±zany z rocznic± obrony nowohuckiego krzy¿a: „Na fundamencie Krzy¿a. Historia Ko¶cio³a w Nowej Hucie”.
Konkurs odbêdzie siê w nowohuckim oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (os. S³oneczne 16), start o godzinie 10.00. Zg³oszenia dru¿yn do konkursu zbierane bêd± do 20 kwietnia br. Szczegó³owe informacje mo¿na uzyskaæ w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa Oddzia³ Dzieje Nowej Huty pod numerem tel.: 12-425-97-75 lub mailowo: nowahuta@mhk.pl
Regulamin konkursu
1. Organizatorem konkursu jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa Oddzia³ Dzieje
Nowej Huty (zwane dalej Organizatorem).
2. Patronat nad konkursem sprawuje Rada Miasta Krakowa, „G³os-Tygodnik Nowohucki”, parafia Naj¶wiêtszego Serca Pana Jezusa w Krakowie, re¿yser Jerzy Ridan.
3. W konkursie bior± udzia³ uczniowie szkó³ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu Krakowa. Konkurs przeprowadzony bêdzie jednocze¶nie w dwóch kategoriach wiekowych, osobno dla dru¿yn gimnazjalnych, osobno dla ponadgimnazjalnych.
4. W konkursie bior± udzia³ dwuosobowe dru¿yny, reprezentuj±ce dan± szko³ê. Sposób wy³onienia reprezentacji Organizator pozostawia decyzji opiekunów merytorycznych.
5. Pytania konkursowe zostan± opracowane w oparciu o dwie pozycje ksi±¿kowe:
a) Jan L. Franczyk, Na fundamencie Krzy¿a. Ko¶ció³ katolicki w Nowej Hucie wlatach 1949–1989, Kraków 2004.
b) Budujemy Ko¶ció³. Wspó³czesna architektura sakralna w Nowej Hucie (katalog wystawy), Kraków 2010.
6. Zg³oszenia dru¿yn szkolnych do konkursu przyjmowane bêd± do 20 kwietnia 2012 r. na adres Organizatora: nowahuta@mhk.pl (w temacie wiadomo¶ci proszê wpisaæ: „Konkurs Na fundamencie Krzy¿a”). W zg³oszeniu powinna znale¼æ siê nazwa i adres szko³y, imiê i nazwisko opiekuna merytorycznego, imiona i nazwiska cz³onków dru¿yn oraz numer telefonu kontaktowego.
7. Konkurs przeprowadzony bêdzie 27 kwietnia 2012 r. w siedzibie Organizatora (os. S³oneczne 16) i sk³adaæ siê bêdzie z dwóch etapów:
a) Etap I, w którym bior± udzia³ wszystkie zg³oszone dru¿yny, sk³ada siê z 3 pytañ dla ka¿dej dru¿yny. Za ka¿de pytanie dru¿yna mo¿e uzyskaæ 2 punkty.
Do drugiego etapu przechodz± po 3 dru¿yny z ka¿dej kategorii wiekowej z najwiêksz± ilo¶ci± punktów. Je¶li konieczna bêdzie dogrywka, ka¿da dru¿yna uczestnicz±ca w dogrywce otrzyma dodatkowe pytania, za które uzyskaæ mo¿na po jednym punkcie. Pytania zadawane bêd± a¿ do wy³onienia zwyciêzcy dogrywki. Do drugiego etapu zwyciêskie dru¿yny przechodz± z premi± punktow± za uzyskane miejsce, odpowiednio: za I miejsce – 3 pkt., za II miejsce – 2 pkt., za III miejsce – 1 pkt.
b) Etap II (fina³owy) sk³ada siê z piêciu rund, w której ka¿da z dru¿yn otrzymuje po jednym pytaniu, za które mo¿e uzyskaæ 2 punkty. Zwyciêzc± zostaje dru¿yna z najwiêksz± ilo¶ci± punktów. W przypadku uzyskania przez dru¿yny tej samej ilo¶ci punktów, przeprowadzona zostanie dogrywka na takich samych zasadach jak w etapie pierwszym, a¿ do wy³onienia laureatów I, II i III miejsca.
8. W sk³ad jury konkursu wchodz±: Jan L. Franczyk (redaktor naczelny „G³osu-Tygodnika Nowohuckiego”), ks. Stanis³aw Puzyniak (proboszcz parafii Naj¶wiêtszego Serca Pana Jezusa w Nowej Hucie), Pawe³ Jag³o (historyk, kierownik nowohuckiego oddzia³u Muzeum Historycznego Miasta Krakowa), Maria Lempart (historyk, pracownik nowohuckiego oddzia³u Muzeum Historycznego Miasta Krakowa), Maciej Miezian (historyk sztuki, pracownik nowohuckiego oddzia³u Muzeum Historycznego Miasta Krakowa), Maciej Twaróg (historyk, pracownik Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, pomys³odawca konkursu).
9. Nagrody, ufundowane przez Radê Miasta Krakowa oraz Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, przyznane zostan± laureatom II etapu konkursu w ka¿dej z dwóch kategorii wiekowych. Warto¶ciowo¶æ nagród zale¿eæ bêdzie od zajêtego miejsca.
10. Szczegó³owe informacje mo¿na uzyskaæ w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa Oddzia³ Dzieje Nowej Huty pod numerem tel.: 12-425-97-75 lub mailowo: nowahuta@mhk.pl
W imieniu organizatorów
Pawe³ Jag³o, kierownik nowohuckiego oddzia³u Muzeum Historycznego Miasta Krakowa
Idea Muzeum Rozproszonego rozwija siê... ZAJRZYJ DO HUTY
W ¶rodê w go¶cinnej Chacie U Szpinaka w NCK odby³o siê spotkanie osób i przedstawicieli instytucji uczestnicz±cych w idei Muzeum Rozproszonego w Nowej Hucie. Rozpoczêto przygotowania do czwartej edycji „Zajrzyj do Huty”. W tym roku ta impreza planowana jest we wrze¶niu, w czwarty weekend tj. 22 i 23. Zostanie poprzedzona najprawdopodobniej promocj± w Barbakanie w pierwsz± niedzielê wrze¶nia –powiedzia³ Pawe³ Jag³o z Muzeum Historycznego inicjator imprezy. Przypomnijmy, ¿e w „Zajrzyj do Huty” bior± placówki muzealne i kulturalne oraz osoby prywatne, mi³o¶nicy Nowej Huty. Tak jak w poprzednich latach bêdzie mo¿na odwiedziæ Oddzia³ Muzeum Historycznego, Muzeum PRL, Muzeum Archeologicznego w Branicach, Muzeum Czynu Zbrojnego, placówki kulturalne O¶rodka Kultury Kraków Nowa Huta, O¶rodka Kultury C.K. Norwida, Chatê U Szpinaka. W akcji bior± udzia³ znane postacie jak Maciej Miezian, red Jan L. Franczyk, którzy bêd± oprowadzaæ zwiedzaj±cych Now± Hutê i okolice, a tak¿e osoby skupione wokó³ Klubu „Kombinator”. Lista nie jest zamkniêta i osoby zainteresowane w³±czenie siê w popularyzacjê Nowej Huty mog± kontaktowaæ siê z Oddzia³em Muzeum Historycznego w os. S³onecznym, koordynatorem ca³ej akcji, tel. 12 425-97-75 email: nowahuta@mhk.pl.
(p)
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".