Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.12.20] O karpi...
· [2024.12.20] Paradok...
· Na niedzielę 22 grud...
· [2024.12.20] Stracon...
· [2024.12.13] Na bole...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
[2014.09.04] Zasady rozliczeń w spółdzielni
Mam wątpliwości co do zasad rozliczeń w spółdzielniach mieszkaniowych. Wystąpiłem do swojej spółdzielni o wyjaśnienie. Otrzymałem odpowiedź, że zarządy spółdzielni obowiązane są prowadzić ewidencję i rozliczenie przychodów i kosztów, o których mowa w ust. 1-2 i 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego zgodnie z art. 6 ust. 3 tej ustawy. Co oznacza ten szyfr?

Przepisy te oznaczają, że powinna być prowadzona ewidencja wpływów i wydatków funduszu remontowego dla poszczególnych nieruchomości. Musi ona uwzględnić wszystkie wpływy i wydatki funduszu remontowego tych nieruchomości. W pokrywaniu kosztów związanych z eksplozją i utrzymaniem nieruchomości (w częściach przypadających na ich lokale) oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni uczestniczą członkowie spółdzielni posiadający spółdzielcze prawa. Członkowie spółdzielni będący właścicielami lokali uczestniczą w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali oraz eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych. Osoby niebędące członkami spółdzielni uczestniczą w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem w częściach przypadających na ich lokale. Wszystkie te osoby są też obowiązane pokrywać koszty związane z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni. Właściciele lokali niebędący członkami spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, uczestniczyć w pokrywaniu wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. Gdyby zaś doszło do wyłączenia poszczególnych nieruchomości ze spółdzielni, to rozliczenie funduszu remontowego powinno nastąpić w odniesieniu do danej nieruchomości z uwzględnieniem właściwego konta funduszu przypisanego do tej nieruchomości.
(sp)
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.07 30,012,919 unikalnych wizyt