Mam pytanie: czy ka¿dy zarz±dca musi posiadaæ ubezpieczenie?
Zacytujmy art. 186. ust. 3 Ustawy o gospodarce nieruchomo¶ciami: Zarz±dca nieruchomo¶ci podlega obowi±zkowemu ubezpieczeniu od odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody, które mog± wynikn±æ w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci zarz±dzania, o których mowa w art. 185 ust. 1. W umowie o zarz±dzanie nieruchomo¶ci± zarz±dca sk³ada o¶wiadczenie o posiadanym ubezpieczeniu. Przepis ten stosuje siê odpowiednio do przedsiêbiorcy, o którym mowa w art. 184 ust. 3. Ubezpieczenie stanowi gwarancjê odpowiedzialno¶ci cywilnej, czyli rekompensaty szkód, które mog± wynikn±æ w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci zarz±dzania lub administrowania. Zarz±dca nieruchomo¶ci (podobnie jak np. projektant, czy kierownik budowy) musi mieæ zawart± umowê ubezpieczenia wówczas, gdy podpisuje umowê o zarz±dzanie lub administrowanie nieruchomo¶ci±. Ubezpieczenie nie jest wymagane, je¿eli osoba posiadaj±ca licencjê zarz±dcy nieruchomo¶ci wykonuje te funkcje administrowania lub zarz±dzania jako pracownik zatrudniony w przedsiêbiorstwie wykonuj±cym takie us³ugi, w spó³dzielni mieszkaniowej lub komunalnej administracji nieruchomo¶ci. W takim przypadku ubezpieczenie nale¿y do obowi±zków przedsiêbiorcy, spó³dzielni mieszkaniowej, administracji komunalnej.
(sp)
· Napisane przez Administrator
dnia July 04 2013
1788 czytañ ·
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".