Stal ArcelorMittal Poland w polskim transporcie – W SZYNACH I NA DWORCACH
Rozbudowana sieæ transportu miejskiego oznacza przede wszystkim poprawê jako¶ci powietrza w miastach, ograniczenie ha³asu, a tak¿e zwiêkszenie atrakcyjno¶ci przestrzeni publicznej. Stanowi szansê na poprawê jako¶ci ¿ycia mieszkañców.
– Ka¿dy rodzaj transportu potrzebuje odpowiedniej infrastruktury: poci±gi i tramwaje poruszaj± siê po stalowych szynach, stali u¿ywa siê do budowy mostów czy estakad, nawet dworce kolejowe podtrzymuj± stalowe konstrukcje. Bez stali budowa sieci kolejowej czy tramwajowej by³aby niemo¿liwa – podkre¶la Marzena Rogozik z Biura Komunikacji i Dialogu Lokalnego ArcelorMittal Poland.
Dodaje, ¿e szyny wyprodukowane w ArcelorMittal Poland znajduj± siê m.in. w nowej ³±cznicy kolejowej Kraków Zab³ocie – Kraków Krzemionki.
I w³a¶nie w transporcie mo¿e byæ i jest wykorzystywana stal produkowana w hutach ArcelorMittal Poland, przybieraj±c kszta³t nie tylko tramwajowych szyn ale szyn kolejowych czy stalowych konstrukcji. Tu warto dodaæ, ¿e stalowa firma jest producentem 120-metrowych szyn dla kolei du¿ych prêdko¶ci.
Stalowe elementy zosta³y wykorzystane przy modernizacji starych dworców kolejowych w Gliwicach, Wroc³awiu i £odzi Fabrycznej. S± równie¿ w warszawskim metrze i w konstrukcjach hali portu lotniczego w Jasionce pod Rzeszowem.
Wykorzystana do rozbudowy infrastruktury kolei miejskich czy sieci miejskiej komunikacji stal przyczynia siê do poprawy jako¶ci powietrza w naszych miastach i sama – jest produktem „ekologicznym”.
– Stal to produkt, który w 100 proc. poddawany jest recyklingowi i mo¿na go przetwarzaæ w nieskoñczono¶æ. Dziêki tej w³a¶ciwo¶ci mo¿emy przetapiaæ demontowane stare piece krakowian na stojaki rowerowe dla mieszkañców. Stal jest wiêc wa¿nym elementem w rozwoju zrównowa¿onego transportu – dodaje Marzena Rogozik.
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".