Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.11.15] Późnoje...
· [2024.11.15] Koniec ...
· Na niedzielę 17 list...
· [2024.11.15] Panika ...
· [2024.11.08] Na list...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
W odpowiedzi na interpelację – CO Z PRZEBUDOWĄ PLACU CENTRALNEGO?
Od lat Albin Ksieniewicz zabiega o przebudowę placu Centralnego tak, aby przebudować układ drogowy i wykonać dodatkowy pas drogowy na odcinku od al. Solidarności do al. Andersa, co pozwoliłoby na usprawnienie ruchu drogowego w tym rejonie Nowej Huty. Pozwaliłem sobie zwrócić z interpelacją w tej sprawie, do Prezydenta M. Krakowa, biorąc pod uwagę plany przebudowy linii tramwajowej w tym rejonie. Otrzymaliśmy poniższą odpowiedź.

W odpowiedzi na Pana interpelację w sprawie przebudowy pl. Centralnego, zgłoszoną na sesji Rady Miasta Krakowa w dniu 16 maja 2012 r., uprzejmie informuję. Aktualnie rozstrzygnięty został przetarg na zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem, w trybie „zaprojektuj i zbuduj”, w ramach którego przewidziana jest przebudowa linii tramwajowej oraz układu drogowego, lecz tylko w obszarze istniejącego pasa drogowego.
Założenia zakresu rzeczowego do przetargu nie przewidywały zmian w układzie drogowym polegających na wykonaniu dodatkowego pasa ruchu na pl. Centralnym im. Ronalda Reagana, na odcinku od al. Solidarności do al. Andersa, w związku z powyższym nie jest możliwe uwzględnienie dodatkowego pasa ruchu w ww. rejonie w ramach prowadzonego zadania, tym bardziej, że projekt jest przewidziany do współfinansowania przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3. Transport Miejski w obszarze metropolitarnym.
Przedsięwzięcie inwestycyjne pn. Przebudowa linii tramwajowej na odc. Rondo Mogilskie – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem, zostanie zrealizowane w ramach projektu pn. Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem w Krakowie, współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (POIiŚ), który obecnie znajduje się na Liście Projektów Indywidualnych POIiŚ. Poszerzenie zakresu rzeczowego o dodatkowy zakres drogowy na tym etapie realizacji projektu, wiązać się będzie z koniecznością pozyskania nowych decyzji formalno-prawnych, co z kolei wydłuży termin realizacji i zakończenia inwestycji. Niezrealizowanie prac budowlanych w terminie założonym w dokumentacji konkursowej projektu, tj. do końca 2014 r., może budzić obawę, co do utraty środków finansowych pozyskanych z funduszy Unii Europejskiej.
Ponadto, zgodnie z założeniami Działania 7.3 POIiŚ, w ramach którego realizowany jest projekt, wsparciem unijnym objęto działania związane z przebudową lub budową transportu przyjaznego środowisku. Wszelkie prace budowlane związane z budową dodatkowego układu drogowego są kosztami niekwalifikowanymi projektu i w całości finansowane są ze środków własnych Gminy Miejskiej Kraków.
Od redaktora: Po raz kolejny zgłaszam interpelację w tej sprawie. Szkoda, że znów planowane modernizacje nie mogą uwzględnić racjonalnego rozwiązania ruchu drogowego w rejonie placu Centralnego. Mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdzie.

Sławomir Pietrzyk
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.06 29,774,151 unikalnych wizyt