W odpowiedzi na interpelację – CO Z PRZEBUDOWĄ PLACU CENTRALNEGO?
Od lat Albin Ksieniewicz zabiega o przebudowę placu Centralnego tak, aby przebudować układ drogowy i wykonać dodatkowy pas drogowy na odcinku od al. Solidarności do al. Andersa, co pozwoliłoby na usprawnienie ruchu drogowego w tym rejonie Nowej Huty. Pozwaliłem sobie zwrócić z interpelacją w tej sprawie, do Prezydenta M. Krakowa, biorąc pod uwagę plany przebudowy linii tramwajowej w tym rejonie. Otrzymaliśmy poniższą odpowiedź.
W odpowiedzi na Pana interpelację w sprawie przebudowy pl. Centralnego, zgłoszoną na sesji Rady Miasta Krakowa w dniu 16 maja 2012 r., uprzejmie informuję. Aktualnie rozstrzygnięty został przetarg na zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem, w trybie „zaprojektuj i zbuduj”, w ramach którego przewidziana jest przebudowa linii tramwajowej oraz układu drogowego, lecz tylko w obszarze istniejącego pasa drogowego.
Założenia zakresu rzeczowego do przetargu nie przewidywały zmian w układzie drogowym polegających na wykonaniu dodatkowego pasa ruchu na pl. Centralnym im. Ronalda Reagana, na odcinku od al. Solidarności do al. Andersa, w związku z powyższym nie jest możliwe uwzględnienie dodatkowego pasa ruchu w ww. rejonie w ramach prowadzonego zadania, tym bardziej, że projekt jest przewidziany do współfinansowania przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3. Transport Miejski w obszarze metropolitarnym.
Przedsięwzięcie inwestycyjne pn. Przebudowa linii tramwajowej na odc. Rondo Mogilskie – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem, zostanie zrealizowane w ramach projektu pn. Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – Plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem w Krakowie, współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (POIiŚ), który obecnie znajduje się na Liście Projektów Indywidualnych POIiŚ. Poszerzenie zakresu rzeczowego o dodatkowy zakres drogowy na tym etapie realizacji projektu, wiązać się będzie z koniecznością pozyskania nowych decyzji formalno-prawnych, co z kolei wydłuży termin realizacji i zakończenia inwestycji. Niezrealizowanie prac budowlanych w terminie założonym w dokumentacji konkursowej projektu, tj. do końca 2014 r., może budzić obawę, co do utraty środków finansowych pozyskanych z funduszy Unii Europejskiej.
Ponadto, zgodnie z założeniami Działania 7.3 POIiŚ, w ramach którego realizowany jest projekt, wsparciem unijnym objęto działania związane z przebudową lub budową transportu przyjaznego środowisku. Wszelkie prace budowlane związane z budową dodatkowego układu drogowego są kosztami niekwalifikowanymi projektu i w całości finansowane są ze środków własnych Gminy Miejskiej Kraków.
Od redaktora: Po raz kolejny zgłaszam interpelację w tej sprawie. Szkoda, że znów planowane modernizacje nie mogą uwzględnić racjonalnego rozwiązania ruchu drogowego w rejonie placu Centralnego. Mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdzie.
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".