Trwa wzmożona wycinka drzew w rejonie skrzyżowania ulic Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. W tym miejscu powstanie rozległy i skomplikowany węzeł komunikacyjny drogi S-7. Skomplikowany m.in. dlatego, że w tym miejscu przebiegają tory kolejowe i tramwajowe, z rozjazdem w stronę Wzgórz Krzesławickich i Nowej Huty. Już dziś tutejszy krajobraz się zmienia, a gdy powstanie węzeł komunikacyjny – zmieni się jeszcze bardziej.
Trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące ulice Kocmyrzowską, Łowińskiego oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7. W przyszłości zmianie ulegnie układ linii tramwajowej. główny ciąg w stronę Wzgórz Krzesławickich zostanie odsunięty od węzła, a wiadukty nad trasą ekspresową powstaną zarówno na linii w stronę Wzgórz Krzesławickich, jak i na linii w stronę Nowej Huty. W efekcie tego rozwiązania tramwaj jadący od strony Ujastku do Wzgórz przetnie S7 dwukrotnie.
S7 między węzłami Widoma – Igołomska zaczynać się będzie na węźle Nowa Huta i biec na północ w kierunku al. Solidarności. Na skrzyżowaniu z tą drogą zejdzie pod nowy wiadukt. W tym miejscu wykonawca będzie musiał przebudować fragment linii tramwajowej. Z ulicami Kocmyrzowską i Łowińskiego trasa S7 połączy się na węźle zwanym roboczo Grębałów. Trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące wspomniane ulice oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7. 18-kilometrowy odcinek S7 między Widomą a Nową Hutą ma powstać na przełomie 2023 i 2024 roku. Dalej trasa S7 biec będzie do zintegrowanego węzła Mistrzejowice, który będzie włączał ruch z ulicy Okulickiego, a nieco dalej, w rejonie ulic Zesławickiej i Morcinka, połączy drogę ekspresową z Północną Obwodnicą Krakowa.
(k)
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".