Stal buduje ¶wiat – EKOLOGICZNY I SZYBKI TRANSPORT SZYNOWY
Dwa lata temu otwarto ³±cznicê kolejow± Kraków Zab³ocie – Kraków Krzemionki, która ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia komunikacji w stolicy Ma³opolski oraz skrócenia czasu przejazdów do Skawiny, O¶wiêcimia i Zakopanego.
Budowa ³±cznicy stanowi³a jeden z istotnych elementów modernizacji Krakowskiego Wêz³a Kolejowego. Inwestycja ta mia³a na celu wzbogacenie i rozszerzenie oferty transportowej Krakowa oraz wzrostu konkurencyjno¶ci transportu kolejowego, co pozwoli na ograniczenie ruchu samochodowego w mie¶cie.
£±cznica Zab³ocie – Krzemionki, o d³ugo¶ci ponad 1100 m, jest najwiêkszym nowym obiektem kolejowym w Polsce. W jej ramach w centrum Krakowa powsta³y 3 estakady i 2 wiadukty, które s± podtrzymywane przez 30 filarów. Przebudowano te¿ ok. 9 km torów i 6,5 km sieci trakcyjnej. Do budowy wykorzystano prawie 10 tys. ton stali oraz 25,5 tys. ton betonu. Do budowy ³±cznicy u¿yte zosta³y szyny wyprodukowane w ArcelorMittal Poland.
Transport szynowy jest transportem ekologicznym i szybkim. Kolej skraca czas podró¿y pomiêdzy odleg³ymi miastami, tramwaj przyspiesza poruszanie siê po centrach wielkich miast. ArcelorMital Poland jest producentem 120-metrowych szyn dla kolei du¿ych prêdko¶ci i szyn tramwajowych.
Produkty ArcelorMittal znajdziecie te¿ w konstrukcji dworców kolejowych m.in. w £odzi, Wroc³awiu i Gliwicach, w hangarze na lotnisku w Rzeszowie, a tak¿e w ...warszawskim metrze.
15 wrze¶nia otwarto trzy nowe stacje jego drugiej linii. Odcinek o d³ugo¶ci 3,2 km obejmuje stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Przy budowie tej ostatniej wykorzystano 6,5 tysi±ca ton prêtów ¿ebrowanych, wyprodukowanych w Hucie ArcelorMittal Warszawa.
Teraz poci±gi metra kursuj± na pe³nej trasie od Ronda Daszyñskiego do Trockiej, na Targówku. Firma ArcelorMittal Warszawa by³a g³ównym dostawc± stali zbrojeniowej na budowê stacji Trocka. Prêty ¿ebrowane wyprodukowane w Hucie Warszawa ArcelorMittal zosta³y wykorzystane równie¿ przy budowie odcinka centralnego drugiej linii metra, która ma 6,1 kilometrów d³ugo¶ci, w tym 600 metrów tunelu pod Wis³± oraz 500 m tunelu ³±cz±cego pierwsza i drug± liniê metra. Obejmuje 7 stacji, po³o¿onych na g³êboko¶ci od 13 do 23 metrów. W sumie w projekcie metra warszawskiego wykorzystano ponad 20 tysiêcy ton prêtów ¿ebrowanych wyprodukowanych przez Hutê Warszawa.
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".