Pod Nowohuckim Centrum Kultury, pojawił się wyjątkowy kawowy koncept: 1882 Street Coffee. To pierwszy tego typu projekt Caffè Vergnano w Polsce i na świecie, łączący tradycję najstarszej, rodzinnej palarni kawy we Włoszech z miejską modą na Street Food. Miejsce otwarte będzie przez cały rok, w okresie zimowym obok lodowiska.
Caffè Vergnano 1882 to najstarsza palarnia kawy we Włoszech, od czterech pokoleń rozwijana przez rodzinę Vergnano. Od niewielkiego sklepiku, otworzonego w 1882 roku w pobliżu Turynu, poprzez zakup plantacji kawy w Kenii w 1930 roku, aż po 70 kawiarni w 19 krajach – rodzina Vergnano konsekwentnie eksportuje na świat kulturę autentycznego, włoskiego espresso. Kawiarnie Caffè Vergnano 1882 otwarto w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, od Singapuru i Londynu, poprzez Dubaj, aż po Boston. Każda kawiarnia jest z jednej strony odbiciem najważniejszych wartości kultywowanych przez rodzinną firmę, z drugiej zaś, każdy projekt jest niepowtarzalny – łączy w sobie wizerunek Caffè Vergnano z kontekstem miejskim i kulturowym, w którym się znajduje. Nie inaczej jest w Krakowie. 1882 Street Coffee, to pierwszy w Polsce i na świecie projekt firmy Caffè Vergnano typu „container”. W punkcie kawiarnianym, zlokalizowanym w jednym z popularnych krakowskich food parków, połączono idee z pozoru bardzo odległe: wieloletnią tradycję i świetną jakość najstarszej włoskiej kawy z nowoczesną i popularną w Polsce filozofią street food. Mobilny kontener kawowy, wyposażony został w doskonałą jakościowo aparaturę do przyrządzania klasycznego włoskiego espresso, aromatycznego americano czy lekkiego latte. Wzorem innych, zbudowanych w tradycyjnym modelu kawiarni Caffe Vergnano rozsianych po świecie, również przy tym nowatorskim koncepcie nie zapomniano o lokalnych akcentach – poza kawą można zamówić chociażby kultowy krakowski obwarzanek ze świeżymi dodatkami.
- Otwierając pierwszy, pilotażowy lokal Caffè Vergnano w koncepcie 1882 Street Coffee w Krakowie, chcemy popularyzować kulturę kawy w Polsce. Food trucki to format obecnie niezwykle w Polsce popularny. Food truck parki, street foodowe festiwale – to jest wielki, popularny ruch, w który chcemy się wpisać. Ale w naszym koncepcie chodzi też o coś więcej. Dzięki projektowi kontenerowemu możemy serwować produkty najwyższej jakości w rozsądnych cenach. To jest nasza odpowiedź na popularne sieciówki. I to jest nasza misja od pokoleń – pokazać prawdziwe oblicze włoskiej kawy – mówi Carolina Vergnano odpowiedzialna za rozwój sieci na świecie. - Mamy nadzieję, że dzięki udanemu pilotażowi w Krakowie projekt rozwinie się nie tylko na inne miasta w Polsce, ale również na skalę globalną. Naszym celem jest, aby filiżanka wysokiej jakości kawy przestała być luksusem, a stała się przyjemną codziennością. Ciekawostki z menu 1882 Street Coffee
1882 Street Coffee to nie tylko tradycyjna włoska kawa. W menu znajdzie się również miejsce dla innowacyjnych pozycji. Jedną z nich będzie Cold Brew, czyli kawa „parzona”, a w zasadzie macerowana na zimno. Cold Brew przygotowywane będzie w 1882 Street Coffee z etiopskich ziaren kawy, podawane w idealnej temperaturze wprost z nalewaka.
Bariści Caffè Vergnano, dzięki profesjonalnej linii blenderów napowietrzających, przygotują również absolutny „must have”, jeśli chodzi o letnią ofertę kawową. Będzie to orzeźwiająca, zimna kawa przygotowywana na bazie chłodnego mleka o idealnej konsystencji. Dopełnieniem letniej oferty będzie naturalna, mrożona herbata zrobiona ze specjalnych mieszanek suszu owocowego.
Ciekawą pozycją w menu będzie również kawa serwowana w waflu – smaczna, a jednocześnie całkowicie przyjazna dla środowiska alternatywa dla kubka jednorazowego, transformująca espresso czy cappuccino w kompletny deser. To jeden ze sposobów wdrażania przez Caffè Vergnano nowej, światowej polityki przyjaznej środowisku. Polski projekt kontenerowy jest tego najlepszym przykładem.
- Naprawianie świata postanowiliśmy zacząć od siebie, wdrażając projekt Zero Waste. Punkt w Krakowie jest w 100% przyjazny dla środowiska. Już sam kontener, w którym znajduje się nasza kawiarnia jest przecież produktem odzyskanym – mówi Piotr Żurek, Espresso Service Polska, zaangażowany w rozwój nowego konceptu w naszym kraju. – Cała oferta zimnych napojów przygotowywana jest w szkle wielokrotnego użytku, a serwowana w biodegradowalnych opakowaniach. Dajemy też drugie życie zaparzonym już ziarnom kawy, wykorzystując je jako nawóz, a także – uwaga! - nagradzamy zniżką klientów, którzy przyjdą do nas z własnym kubkiem! – dodaje Piotr Żurek.
(ał)
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".