Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.11.15] Późnoje...
· [2024.11.15] Koniec ...
· Na niedzielę 17 list...
· [2024.11.15] Panika ...
· [2024.11.08] Na list...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
W ciągu ulicy Branickiej, mieszkańcy po latach DOCZEKALI SIĘ MOSTU
Most na kanale wody przemysłowej „Suchy Jar” w Branicach oddany został do użytku. Pierwotny most zbudowany został w latach pięćdziesiątych ub. wieku. Nie konserwowany i nie naprawiany niszczał. Z czasem w jego konstrukcji zaczęły pojawiać się rysy i pęknięcia, odsłaniające zbrojenie elementów konstrukcji nośnej. Spore ubytki widoczne były również w płytach pomostu. W roku 2000 ograniczono nośność przeprawy z 20 do 5 ton, ale trzy lata później, z powodu fatalnego stanu technicznego, most trzeba było zamknąć. O problemach z remontem mostu pisaliśmy na łamach „Głosu” wielokrotnie. Sprawę utrudniał spór z właścicielami jednorodzinnych domów w okolicy mostu, którzy nie godzili się na proponowane przez gminę rozwiązania.
Po uzgodnieniu projektu budowy z właścicielami przyległych do mostu działek, w czerwcu przystąpiono wreszcie do remontu, a właściwie do budowania przeprawy od nowa. Nowy most wykonano z prefabrykowanych płyt żelbetowych, a po obu stronach pasa jezdnego ułożono chodniki z impregnowanego drewna. Powstały także schody na skarpie, z kładką dla pieszych nad kanałem wody przemysłowej, a samą skarpę na której położono most obłożono kamienną kostką.. Przy okazji budowy przełożono również sieć gazową i elektryczną. Jak nam powiedziano w Zarządzie Dróg i Komunikacji, inwestycja kosztowała 750 tysięcy złotych.
Wyremontowano także drewniany mostek w ciągu ulicy Kąkolowej. Ten obiekt również był w fatalnym stanie technicznym. Uszkodzone drewniane filary, zbutwiały pomost i ubytki w asfalcie oraz chodniku, w każdej chwili groziły zawaleniem przeprawy. Wymiana drewnianej konstrukcji i położenie nowej nawierzchni kosztowało niespełna 100 tysięcy złotych.
(f)



Nowy most w Branicach
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.07 29,773,921 unikalnych wizyt