Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.11.15] Późnoje...
· [2024.11.15] Koniec ...
· Na niedzielę 17 list...
· [2024.11.15] Panika ...
· [2024.11.08] Na list...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Obwodnicą szybciej
Od czwartku, 29 czerwca br. kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S7 i skracać podróż przez nowy most w Mogile. Tego dnia do użytku oddany został nie tylko most, ale także 4,4 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 stanowiący fragment wschodniej obwodnicy Krakowa. W otwarciu nowej inwestycji drogowej udział wziął minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Dzięki otwarciu tego ostatniego odcinka można teraz szybciej wyjechać w kierunku Rzeszowa, Zakopanego i Katowic – objeżdżając centrum Krakowa, także bez potrzeby wjeżdżania do centrum Nowej Huty. To powinno przynieść komunikacyjną ulgę także najstarszym osiedlom Nowej Huty. W ramach inwestycji wykonano także dwa bezkolizyjne węzły. Jeden – umożliwi zjazd w stronę ulicy Igołomskiej, drugi w – ul. Christo-Botewa.
- Nowa Huta po kilkudziesięciu latach została otwarta na południe, ma bezpośredni dostęp do autostrady A4 – powiedziała minister Adamczyk otwierając nowy most i nową trasę. - To przedsięwzięcie imponujące pod względem inżynierskim – dodał minister.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcji belkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7 400 ton stali zbrojeniowej i około 39 300 metrów sześciennych betonu.
Oprócz mostu, którego budowa była najtrudniejszym pod względem budowlanym elementem drogi S7, powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne.
- Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – powiedział nam Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. - firmy która była generalnym wykonawcą inwestycji.
Przemawiając podczas oddania krakowskiego odcinka S7 do ruchu Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. podsumował: - Odcinek S7 w Krakowie wraz z mostem na Wiśle to niewątpliwie kluczowy dla miasta, regionu ale też Polski szlak komunikacyjny, łączący porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. W ciągu 30 lat naszej obecności w Polsce, poprzez takie projekty jak ten w Krakowie zmieniamy oblicze polskiej infrastruktury i stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które mogą być stosowane na szeroką skalę w budownictwie drogowym.

 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.07 29,774,929 unikalnych wizyt