Najdłuższy most w Małopolsce na S7 połączył brzegi Wisły w Mogile. Jak czytamy w serwisie GDDKiA (Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) budowa mostu jest zaawansowana już w 83 proc. Przeprawa mostowa w ciągu drogi ekspresowej S-7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska będzie mieć długość około 700 metrów.
Estakady prowadzące na obiekty były betonowane na rusztowaniach stacjonarnych, natomiast konstrukcje stalowe przęseł nurtowych o długości 200 m zostały zmontowane na estakadach i nasunięte podłużnie oraz opuszczone do odpowiednich wysokości. Z daleka w oczy rzucają się wysokie pylony, w kształcie litery A., o wysokości 66 metrów. Jak widać zamontowano już wanty (liny), łącznie 64 sztuki. Pod nowym mostem w Mogile mostem przepływać mogą jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m.
Jak podaje GDDK i A wszystkie roboty ziemne, włącznie z nasypem drogi ekspresowej S7, nazywanej także Trasą Nowohucką, wykonano w 95 proc. Na 74 proc. trasy położona jest warstwa wiążąca nawierzchni, na 13 proc. warstwa ścieralna nawierzchni. Skończona jest przebudowa torów tramwajowych na ul. Igołomskiej. Wiadukt w ciągu ul. Nad Drwinią jest już ukończony. Pozostałe 11 obiektów (mosty i wiadukty są w trakcie realizacji, a wykonane prace są na poziomie od 50 do 95 proc. Ukończenie budowy przewidywane jest pod koniec lipca 2017 r.
(l)
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".