[2016.10.28] Kiedy uchwała wchodzi w życie
Dodane przez Administrator dnia 28/10/2016 19:22:53
Nasz administrator nie jest skrupulatny, bowiem nie zawsze przysyła zawiadomienia o podjętych uchwałach. Czy wspólnotę zawsze obowiązuje powiadamianie właścicieli o treści podjętych uchwał?
Jeżeli uchwała została podjęta podczas zebrania, zarząd wspólnoty czy administrator nie ma obowiązku powiadamiania właścicieli o fakcie podjęcia uchwały czy o jej treści. Ma jednak obowiązek udzielania właścicielowi lokalu wszelkich informacji i wyjaśnień, w tym także na temat podjętej uchwały. Powiadomienie właścicieli lokali w takim przypadku jest oczywiście możliwe, lecz wiąże się z dodatkowymi kosztami. Wspólnota mieszkaniowa może podjąć taką uchwałę decydując się jednocześnie na pokrycie tych dodatkowych kosztów. Jeżeli wspólnota mieszkaniowa takiej decyzji nie podejmie, koszty związane z powyższymi powiadomieniami ponoszą ci właściciele, którzy takie powiadomienia chcą otrzymać. Inaczej wygląda sprawa, gdy uchwała podejmowana jest choćby częściowo w trybie indywidualnego zbierania głosów. W tej sytuacji właściciele lokali, którzy głosują wcześniej, przed przekroczeniem wymaganej granicy 50 proc. głosów za uchwałą, nie mogą wiedzieć, czy uchwała została podjęta, czy też nie. Dlatego ustawa (art. 23 ust. 3) nakłada na zarząd obowiązek powiadomienia wszystkich właścicieli lokali o fakcie podjęcia uchwały, zarówno tych, którzy nie uczestniczyli w głosowaniu, jak i tych, którzy w głosowaniu brali udział. W takim przypadku podjęta uchwała wejdzie w życie dopiero po wymaganym przez ustawę powiadomieniu właścicieli. (sp)