[2016.08.08] Zarząd nie przedstawia rozliczeń
Dodane przez Administrator dnia 08/08/2016 19:16:45
Każdy właściciel lokalu powinien otrzymać rozliczenie roczne wspólnoty wraz z częścią opisową oraz rozliczenie indywidualne. Na jaki przepis można się powołać, żądając od zarządu udostępnienia tych dokumentów na piśmie? Pytam, bo mogę mieć problem z ich uzyskaniem. Na zebraniu zostało to przedstawione bardzo oględnie i niezrozumiale.
Zarząd powinien rozliczyć się z poniesionych kosztów zarządu nieruchomością wspólną w trybie art. 12, 14 i 15 ustawy o własności lokali oraz art. 29. Prawidłowo sporządzone rozliczenie powinno wynikać z przyjętego planu oraz jego wykonania. W informacji indywidualnej skierowanej do każdego właściciela powinny znaleźć się dane o całkowitym koszcie i jego pokryciu zgodnie z posiadanym udziałem. Rok poprzedni powinien zostać rozliczony do „0”, a właściciel poinformowany o wykonaniu czynności wynikających z art. 14 i 15 ustawy.
(sp)