[2015.08.27] Protokół dla ubezpieczyciela
Dodane przez Administrator dnia 27/08/2015 19:27:36
Jak wyegzekwować potwierdzenie zniszczeń w mieszkaniu (przez zarządcę), by uzyskać odszkodowanie z własnej polisy PZU?
W przypadku szkody powstałej w lokalu (niezależnie od jej przyczyny) należy wezwać administratora, który sporządzi protokół zawierający następujące dane: miejsce i czas powstania szkody, zakres uszkodzeń (tak w substancji lokalu, jak i w ruchomościach), prawdopodobną przyczynę szkody. Jeżeli administrator czyni trudności w spisaniu takiego protokołu, można poprosić członka zarządu o udział w jego spisaniu, a w ostateczności spisać go samodzielnie lub w obecności innej osoby, zaznaczając fakt odmowy osób, do których taki obowiązek należności. Następną czynnością jest powiadomienie towarzystwa ubezpieczeniowego. Jego likwidator sporządzi odrębny protokół, na podstawie którego ubezpieczyciel dokona szacunku niezbędnych kosztów, które muszą być poniesione w celu usunięcia szkody. W przypadku odpowiedzialności za powstanie szkody innego podmiotu (sąsiada czy wspólnoty mieszkaniowej) ubezpieczyciel będzie dochodził odszkodowania od sprawcy na zasadzie regresu (jeżeli sprawca jest ubezpieczony, to od jego ubezpieczyciela).
(sp)