[2014.09.18] Powinna być umowa
Dodane przez Administrator dnia 18/09/2014 08:42:19
Spółdzielnia mieszkaniowa, sprzedając ciepło naszej wspólnocie, chce obciążyć właścicieli mieszkań kosztami remontu kotłowni. Kotłownia jest własnością spółdzielni, przekazaną jej przez Agencję Nieruchomości Rolnych. Wspólnota mieszkaniowa nie jest członkiem spółdzielni. Na podstawie zawartych umów kupujemy jedynie ciepło od spółdzielni. Spółdzielnia ustanowiła fundusz remontowy na kotłownię, zatwierdzony przez radę nadzorczą spółdzielni. Właściciele w tych ustaleniach nie uczestniczyli, zostali jedynie poinformowani o utworzeniu funduszu remontowego na kotłownię. Czy spółdzielnia miała do tego prawo, a jeśli tak, czy w takim razie nie powinna wysłać aneksów do umowy? Właściciele zostali poinformowani na podstawie krótkiej informacji pisemnej.
Spółdzielnia jako dostawca ciepła sprzedaje je wspólnocie na podstawie umowy. Faktury, które wystawia wspólnocie, muszą oczywiście wynikać wprost z umowy. Wszelkie dodatkowe obciążenia (jak choćby fundusz remontowy kotłowni) powinny być wprowadzone aneksem do umowy lub osobną umową. Stroną dla spółdzielni jest wspólnota jako jeden podmiot, a nie poszczególni właściciele, zakładając oczywiście, że umowa na dostawę ciepła jest podpisana ze wspólnotą, a nie indywidualnie z każdym właścicielem.
(sp)