[2013.07.04] Ubezpieczenie zarządcy
Dodane przez Administrator dnia 04/07/2013 20:54:24
Mam pytanie: czy każdy zarządca musi posiadać ubezpieczenie?
Zacytujmy art. 186. ust. 3 Ustawy o gospodarce nieruchomościami: Zarządca nieruchomości podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem czynności zarządzania, o których mowa w art. 185 ust. 1. W umowie o zarządzanie nieruchomością zarządca składa oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 184 ust. 3. Ubezpieczenie stanowi gwarancję odpowiedzialności cywilnej, czyli rekompensaty szkód, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem czynności zarządzania lub administrowania. Zarządca nieruchomości (podobnie jak np. projektant, czy kierownik budowy) musi mieć zawartą umowę ubezpieczenia wówczas, gdy podpisuje umowę o zarządzanie lub administrowanie nieruchomością. Ubezpieczenie nie jest wymagane, jeżeli osoba posiadająca licencję zarządcy nieruchomości wykonuje te funkcje administrowania lub zarządzania jako pracownik zatrudniony w przedsiębiorstwie wykonującym takie usługi, w spółdzielni mieszkaniowej lub komunalnej administracji nieruchomości. W takim przypadku ubezpieczenie należy do obowiązków przedsiębiorcy, spółdzielni mieszkaniowej, administracji komunalnej.
(sp)