[2012.10.26] Materiały na zebranie właścicieli lokali
Dodane przez Administrator dnia 26/10/2012 18:27:19
Ustawa o własności lokali zawiera m.in. art. 32 o treści: 1. O zebraniu właścicieli zarząd zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania. 2. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany.
Do zawiadomienia powinny być dołączone projekty uchwał, które mają być poddane pod głosowanie podczas zebrania. Zaleca się, aby były to projekty wszystkich uchwał, choć ustawa wymaga przedstawienia uchwał, z których wynika zmiana praw i obowiązków. Należą do nich m.in.: * uchwały o wysokości zaliczek; * uchwała o zaciągnięciu kredytu (banki wymagają podjęcia takiej uchwały), z której wynika m.in. okres spłaty kredytu, w którym bez zgody banku nie można wprowadzać zmian w wysokości stawki zaliczki na fundusz remontowy; * uchwała o zmianach w nieruchomości wspólnej (np. sprzedaż fragmentu nieruchomości wspólnej, przeznaczenie pralni, strychu itp. na inne cele, czy też oddanie fragmentu nieruchomości wspólnej do wyłącznego korzystania.
(sp)