Tramwaj do Mistrzejowic. Lipiec na budowie. Podsumowanie prac
Dodane przez Administrator dnia 13/08/2025 13:06:05
W lipcu wiele się działo na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Lipcowe tempo prac nie zwalniało. Wykopy, zasypki, płyty denne i kolejne odcinki torowisk – niemal w każdym rejonie inwestycji widać wyraźny postęp. Choć nie brakowało niespodzianek, od trudnych gruntów po nowe kolizje podziemne, prace idą zgodnie z harmonogramem – informuje firma Gülermak, wykonawca nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic.
Odcinek początkowy
W rejonie al. Jana Pawła II i ul. Mogilskiej kontynuowane są intensywne roboty. Po przełączeniu sieci ciepłowniczej 31 lipca i zakończeniu przebudowy kolizji torowo-drogowych rozpoczęto wymianę gruntu pod przyszłe torowisko. W kolejnych tygodniach ruszą podbudowy i montaż torów. Część fundamentów trakcyjnych już stoi. Plan zakłada przełożenie ruchu 1 października i zakończenie wszystkich prac w tym rejonie przed świętami Bożego Narodzenia.
Meissnera – dynamiczne zmiany
Na skrzyżowaniu ulic Ślicznej i Łąkowej powstaje komora deszczowa, a do końca wakacji planowane jest ułożenie warstwy bitumicznej. Po wschodniej stronie ul. Meissnera położono już asfalt – trwają prace brukarskie i przygotowania pod zielone torowisko. Na ul. Chałupnika wykonano przepięcie kanalizacji sanitarnej i przygotowywane są warstwy drogowe. Torowisko na odcinku do tunelu jest już w montażu.
Tunel – pełna mobilizacja
Trwają intensywne roboty na całym, 1,2-kilometrowym odcinku tunelu. Wykonano kolejne płyty denne i stropowe, m.in. przy rondzie Młyńskim, gdzie dodatkowo powstał bypass. Kontynuowano wykop podstropowy między ul. Młyńską a stacją „Rondo Polsadu”. Na samej stacji prowadzone są prace murarskie i instalacyjne na dwóch poziomach. Wzdłuż ul. Lublańskiej montowane są ostatnie płyty denne i wykańczany jest odcinek wyjazdowy.
Roboty drogowe wzdłuż trasy
Na rondzie Barei widać już zarys przyszłej jezdni – południowa strona zamknięta w krawężnikach czeka tylko na warstwę bitumiczną, która pojawi się tam dosłownie za chwilę. Po zachodniej stronie trwają intensywne prace przy budowie chodnika. Na ul. Dobrego Pasterza powstaje miejsce dla nowej trasy – zniknęły resztki starej nawierzchni, a ekipy układają tory i kostkę. Z kolei na ul. ks. Jancarza jezdnia rośnie w szerz, a równolegle powstają dwa nowe przejazdy do osiedli, które mają zostać otwarte jeszcze w sierpniu. Dużo dzieje się też przy pętli tramwajowej – od strony kościoła zakończyły się prace brukarskie, a teren jest już sprzątany i szykowany pod zazielenienie matami rozchodnikowymi.
(red)


Fot. tramwajdomistrzejowic.pl/krakow.pl