IGOŁOMSKA W DWÓCH ETAPACH
Dodane przez Administrator dnia 18/02/2016 20:30:52
Trwa przebudowa ul. Igołomskiej, czyli jednej z bram wjazdowych do miasta.
W przyszłości wspólnie z trasą S7 droga ta przejmie znaczną ilość ruchu samochodowego, który teraz kierowany jest do Krakowa.

Etap pierwszy obejmuje przebudowę skrzyżowania ul. Igołomskiej z ul. Brzeską wraz z sygnalizacją świetlną, a także odcinka drogi od skrzyżowania do granicy miasta, o długości 800 metrów. Powstaną przejścia dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne, zatoki przystankowe. Wymienione zostanie oświetlenie i podziemna infrastruktura techniczna.
Przebudowa tego skrzyżowania jest ważna ze względu na ruch, który kierowany będzie tędy ruch podczas Światowych Dni Młodzieży w lipcu przyszłego roku.
Obecnie trwają roboty drogowe związane z wykonaniem nawierzchni jezdni, przebudową mostu nad Potokiem Kościelnickim. Zakończono już budowę wylotów ul. Igołomskiej oraz uzbrojenie drogi. Koszt I etapu to 19 mln zł.
Natomiast etap II obejmie przebudowę odcinka ul. Igołomskiej od ul. Giedroycia do skrzyżowania ul. Brzeskiej z Igołomską (w stronę miasta). Na długości całego tego odcinka (7,5 km) powstaną ścieżki rowerowe, zostaną również przebudowane wiadukty kolejowe, przewidziana jest budowa zatok i przystanków autobusowych oraz odcinków torowiska.
Warto dodać, że II etap przygotowywany jest równolegle z realizacją etapu I. Wkrótce zostanie ogłoszone zamówienie publiczne na wyłonienie inżyniera kontraktu odpowiedzialnego za nadzór nad prawidłową realizacją rozbudowy. Ostateczny koszt budowy zostanie określony po rozstrzygnięciu przetargu. Planowane wyłonienie wykonawcy to przełom kwietnia i maja 2016 r.
Ciąg ulicy Igołomskiej stanowić będzie istotny element komunikacyjny dla Krakowa także ze względu na to, że po tej ulicy przebiega droga krajowa nr 79. Dziś ul. Igołomska obsługuje mi.n. teren huty ArcelorMittal Poland , a także stanowi dojazd do spalarni śmieci przy ul. Giedroycia.
Dodatkowo - ulica Igołomska będzie stanowiła główną drogę dojazdową do terenów przeznaczonych pod projekt Kraków-Nowa Huta Przyszłości. (k)