Stal buduje świat – EKOLOGICZNY I SZYBKI TRANSPORT SZYNOWY
Dodane przez Administrator dnia 27/09/2019 21:23:45
Dwa lata temu otwarto łącznicę kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia komunikacji w stolicy Małopolski oraz skrócenia czasu przejazdów do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego.
Budowa łącznicy stanowiła jeden z istotnych elementów modernizacji Krakowskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja ta miała na celu wzbogacenie i rozszerzenie oferty transportowej Krakowa oraz wzrostu konkurencyjności transportu kolejowego, co pozwoli na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście.
Łącznica Zabłocie – Krzemionki, o długości ponad 1100 m, jest największym nowym obiektem kolejowym w Polsce. W jej ramach w centrum Krakowa powstały 3 estakady i 2 wiadukty, które są podtrzymywane przez 30 filarów. Przebudowano też ok. 9 km torów i 6,5 km sieci trakcyjnej. Do budowy wykorzystano prawie 10 tys. ton stali oraz 25,5 tys. ton betonu. Do budowy łącznicy użyte zostały szyny wyprodukowane w ArcelorMittal Poland.
Transport szynowy jest transportem ekologicznym i szybkim. Kolej skraca czas podróży pomiędzy odległymi miastami, tramwaj przyspiesza poruszanie się po centrach wielkich miast. ArcelorMital Poland jest producentem 120-metrowych szyn dla kolei dużych prędkości i szyn tramwajowych.
Produkty ArcelorMittal znajdziecie też w konstrukcji dworców kolejowych m.in. w Łodzi, Wrocławiu i Gliwicach, w hangarze na lotnisku w Rzeszowie, a także w ...warszawskim metrze.
15 września otwarto trzy nowe stacje jego drugiej linii. Odcinek o długości 3,2 km obejmuje stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Przy budowie tej ostatniej wykorzystano 6,5 tysiąca ton prętów żebrowanych, wyprodukowanych w Hucie ArcelorMittal Warszawa.
Teraz pociągi metra kursują na pełnej trasie od Ronda Daszyńskiego do Trockiej, na Targówku. Firma ArcelorMittal Warszawa była głównym dostawcą stali zbrojeniowej na budowę stacji Trocka. Pręty żebrowane wyprodukowane w Hucie Warszawa ArcelorMittal zostały wykorzystane również przy budowie odcinka centralnego drugiej linii metra, która ma 6,1 kilometrów długości, w tym 600 metrów tunelu pod Wisłą oraz 500 m tunelu łączącego pierwsza i drugą linię metra. Obejmuje 7 stacji, położonych na głębokości od 13 do 23 metrów. W sumie w projekcie metra warszawskiego wykorzystano ponad 20 tysięcy ton prętów żebrowanych wyprodukowanych przez Hutę Warszawa.