Stal ArcelorMittal Poland w polskim transporcie – W SZYNACH I NA DWORCACH
Dodane przez Administrator dnia 22/03/2019 17:49:44
Rozbudowana sieć transportu miejskiego oznacza przede wszystkim poprawę jakości powietrza w miastach, ograniczenie hałasu, a także zwiększenie atrakcyjności przestrzeni publicznej. Stanowi szansę na poprawę jakości życia mieszkańców.
Każdy rodzaj transportu potrzebuje odpowiedniej infrastruktury: pociągi i tramwaje poruszają się po stalowych szynach, stali używa się do budowy mostów czy estakad, nawet dworce kolejowe podtrzymują stalowe konstrukcje. Bez stali budowa sieci kolejowej czy tramwajowej byłaby niemożliwa – podkreśla Marzena Rogozik z Biura Komunikacji i Dialogu Lokalnego ArcelorMittal Poland.
Dodaje, że szyny wyprodukowane w ArcelorMittal Poland znajdują się m.in. w nowej łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki.
I właśnie w transporcie może być i jest wykorzystywana stal produkowana w hutach ArcelorMittal Poland, przybierając kształt nie tylko tramwajowych szyn ale szyn kolejowych czy stalowych konstrukcji. Tu warto dodać, że stalowa firma jest producentem 120-metrowych szyn dla kolei dużych prędkości.
Stalowe elementy zostały wykorzystane przy modernizacji starych dworców kolejowych w Gliwicach, Wrocławiu i Łodzi Fabrycznej. Są również w warszawskim metrze i w konstrukcjach hali portu lotniczego w Jasionce pod Rzeszowem.
Wykorzystana do rozbudowy infrastruktury kolei miejskich czy sieci miejskiej komunikacji stal przyczynia się do poprawy jakości powietrza w naszych miastach i sama – jest produktem „ekologicznym”.
Stal to produkt, który w 100 proc. poddawany jest recyklingowi i można go przetwarzać w nieskończoność. Dzięki tej właściwości możemy przetapiać demontowane stare piece krakowian na stojaki rowerowe dla mieszkańców. Stal jest więc ważnym elementem w rozwoju zrównoważonego transportu – dodaje Marzena Rogozik.