Nawigacja
· Strona główna
· Nowohuckie Linki
· Fotohistorie
· Szukaj
· Dzielnice
· NH - Miejsce dobre do życia
W Głosie
 Felietony
 Miss Nowej Huty -
XXI edycja

 Nowohucianie
 Humor
 Prawnik radzi
Ostatnie artykuły
· [2024.06.28] Lipiec ...
· [2024.06.28] Wakacje
· Na niedzielę 30 czer...
· [2024.06.28] Zdrada ...
· [2024.06.21] 75 lat ...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Na sprzedaż działka ...
· Akcja poboru krwi
· Krótkie włosy - piel...
· Sekcja rekreacyjna G...
· TBS w nowej hucie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
[2022.07.29] Kiedy i jak zwrócić bilet na pociąg?
Co zrobić, gdy nagła sytuacja życiowa pokrzyżuje plany wyjazdowe? Gdzie zwrócić bilet kupiony w kasie, a gdzie kupiony online?

Szczegóły zwrotów i formalność zależą m.in. od tego, jakim rodzajem pociągu mieliśmy podróżować i czy kupiliśmy bilet w kasie, czy przez internet oraz czy pociąg już odjechał, czy jeszcze nie. Zasadniczo pasażer może zwrócić bilet przed planowaną godziną odjazdu – np. na PKP Intercity do 5 minut przed rozkładową godziną odjazdu ze stacji, gdzie miała zacząć się podróż, a zwrotu biletu na Polregio można dokonać do 15 minut przed planowym odjazdem. Bilet na pociąg bez rezerwacji miejsc (na daną trasę) jest ważny przez cały dzień i można zwrócić go do końca dnia oznaczonego jako data ważności. Bilet kupiony stacjonarnie w kasie możemy zwrócić tylko tą drogą. Musi to być kasa w miejscowości odjazdu lub zakupu biletu! Kupione online najlepiej zwracać na stronie www lub w aplikacji, w której kupowaliśmy bilet. Większość z nich można też oddać w kasach (bilet na Intercity tylko w wybranych punktach). Zwracaną kwotę pomniejsza się o tzw. odstępne, czyli zwykle 10-15 proc. ceny biletu (określa to regulamin). Potrącenia nie będzie, jeśli do podróży nie doszło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika. Są sytuacje życiowe, gdy nie ma możliwości zwrotu biletu przed podróżą. Wtedy trzeba mieć poświadczenie biletu i zwrócić go w kasie wraz z poświadczeniem (otrzymamy je w kasach lub od konduktora w terminie określonym w regulaminie przewoźnika (np. TLK i IC bez rezerwacji miejsc do czasu dojazdu pociągu do stacji docelowej, a z miejscówkami 60 minut od odjazdu). Jeśli nie możemy dotrzeć do kasy po poświadczenie, należy złożyć reklamację, dołączając stosowny dowód, np. wypis ze szpitala.
(sp)
 
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowią tylko część materiałów, które w całości znaleźć można w wersji drukowanej "Głosu - Tygodnika Nowohuckiego".
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reklama


Wygenerowano w sekund: 0.08 28,275,794 unikalnych wizyt