Prowadzimy wspólnotê od 2002 roku jako w³a¶ciciele. Nasza dzia³alno¶æ jest tak efektywna i efektowna, ¿e s±siednia wspólnota zwraca siê do nas z pro¶b±, aby¶my zajêli siê ich domem, gdy¿ oni po raz wtóry zawiedli siê na zarz±dcy, posiadaj±cym licencjê. Czy my jako w³a¶ciciele mo¿emy s±siadom pomóc i na jakich warunkach prawnych?
***
Najprostszym rozwi±zaniem jest wybór osób, które efektywnie kieruj± Pañstwa wspólnot±, do zarz±du wspólnoty s±siedniej. W³a¶ciciele lokali w budynku s±siaduj±cym powinni uchwaliæ wynagrodzenie dla poszczególnych cz³onków zarz±du, zró¿nicowane w zale¿no¶ci od wk³adu pracy tych osób. Warto zwróciæ uwagê na to, ¿e w przypadku zarz±dzania nieruchomo¶ci± wspóln± przez zarz±d wspólnoty, cz³onkowie zarz±du nie musz± posiadaæ licencji zawodowej zarz±dcy nieruchomo¶ci. Cz³onkowie zarz±du zarz±dzaj± nieruchomo¶ci± „w³asn±” w rozumieniu przepisów ustawy o gospodarce nieruchomo¶ciami. W przypadku drugiej wspólnoty nie byliby oni mieszkañcami zarz±dzanej nieruchomo¶ci, lecz (zgodnie z art. 21 ust. 1 Ustawy o w³asno¶ci lokali) ustawowymi przedstawicielami w³a¶cicieli lokali w tej nieruchomo¶ci. (sp)
· Napisane przez Administrator
dnia July 23 2010
3156 czytañ ·
Ten serwis u¿ywa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przegl±darki oznacza zgodê na to)Prezentowane na stronie internetowej informacje stanowi± tylko czê¶æ materia³ów, które w ca³o¶ci znale¼æ mo¿na w wersji drukowanej "G³osu - Tygodnika Nowohuckiego".